2020. május 20., szerda

Igényfelmérés

Kedves Szülők!

Lassan vége a tanévnek. Sajnos nagyon úgy tűnik, hogy a tanítást a jelenlegi digitális oktatási rendben fogjuk ebben a tanévben befejezni. 
A járványügyi intézkedések miatt a mindennapok átszervezésére volt szükség. Köszönjük az eddigi együttműködésüket, mellyel a gyermekeik, a tanulóink sikeres helytállásához hozzájárultak!
Kérem, hogy az elkövetkező időszak tervezőmunkájának elvégzéséhez, töltsék ki az alábbi linken elérhető igényfelmérő kérdőívet! Köszönjük!

Kérdés esetén keressék gyermekük osztályfőnökét vagy az iskola vezetőségét!
A tanévvégi teendőket és információkat iskolánk honlapján és az osztályblogokon keresztül hamarosan közzé fogjuk tenni.

Addig is néhány fontos időpont:
  • A tanév vége: 2020. június 15.
  • Tanítás nélküli munkanapok: június 11-12-15.
  • Utolsó tanítási nap: 2020. június 10. (szerda)
Jó egészséget kívánok mindenkinek!

Lakatosné Tóth Anita
intézményvezető

Olvasás (05.20.) Zsarnai Etelka

Kedves Gyerekek!

Ma egy legendát olvasunk  Szent István füvéről. 
1. Mi a legenda? Olvasd el az erről szóló szöveget az Ok. 95. oldalának alján!
2. Olvasd el a legendát az Ok. 95. oldalán, majd végezd el Mf. II. 51/4,5,6,7. feladatait!

Küldj 1 perces hangos olvasásodról videót, vagy hangüzenetet!

Fotózd le a megoldott munkafüzeti feladatokat, és küldd el nekem!

Jó munkát!
Etelka néni

2020.05.20. Fejlesztő

2020.05.20.

Jenei Réka                                  Fejlesztő

Sziasztok!

A mai fejlesztőre a különböző szófajokkal, és a melléknevekkel kapcsolatos feladatokat kerestem. A linkekre kattintva eljuthattok a feladatokhoz. Mindegyik mellé odaírtam, hogy mit tudsz az adott feladattal gyakorolni, milyen típusú a feladat.


https://learningapps.org/2608863           kérdőszavak

https://learningapps.org/2762200           szófaj szerinti csoportosítás

https://learningapps.org/2579459          szófaj szerinti csoportosítás

https://learningapps.org/3544328           melléknevek fokozása

https://learningapps.org/2037695            j, ly a melléknevekben

https://learningapps.org/2077016           melléknevek szótagolása

Beküldendő nincs, de gyakoroljatok!!!

Jó szórakozást!

2020.05.20. Matematika

2020.05.20.

Jenei Réka                                   Matematika

Sziasztok!

Kezdjük ismét a tegnapi házi(füzetben) ellenőrzésével! Ha valamelyik műveleted rossz lett, SZÁMOLD KI ÚJRA, JAVÍTSD KI!!!



Ha kész a javítás, akkor jöjjön a mai gyakorló rész! Írd fel a dátumot (05.20) a füzetbe!


1. a.     Végezd el a műveleteket, ellenőrzéssel és becsléssel!
   A BECSLÉSNÉL TÍZESRE KEREKÍTS!!!
  

Bt ≈
          278       Ell.:
    + 546

Bt ≈
           743        Ell.:
      -379

b. A becslésnél SZÁZASRA KEREKÍTS! Ellenőrizz OSZTÁSSAL!

      Bsz ≈

                357 x 2                           Ell.:

2. Készítsd el a következő táblázatot a füzetedbe!



Alaki é.
Helyi é.  
Valódi é.
728



728



728




Ha elkészült a táblázat, akkor írd le a pirossal jelölt számjegy alaki, helyi és valódi értékét!


SEGÍTSÉGül itt egy fotó, ha ez még így sem ugrik be, hogy hogyan kell csinálni, akkor nézd meg a következő videót 2:15-ig! 




 Következzenek akkor a síkidomok, sokszögek! Egy videóval kezdj munkához, de előtte nyisd ki a Tk.-et a 144.o-ánA videó a Tk. 144/1-es feladatának megoldását mutatja be. Te ne írj a tk.-be,csak nagyon figyelmesen nézd meg a felvételt 9:15-ig!


Ha a videót megnézted, akkor nyisd ki a Mf.-et a 79.o-on, és oldd meg a feladatokat!

A fotót a füzetről és a Mf. 79. oldaláról várom! Ma (05.20.) estig.

Jó munkát!


Technika 05.20.

Járművek, közlekedés

A járművek a haladásunkat meggyorsítják.
Többféleképpen csoportosíthatjuk őket:
1. csoportosítás: -szárazföldi, - vízi, - légi közlekedés járművei (pl. autó, hajó, repülőgép)
2. csoportosítás: magán- vagy tömegközlekedés járművei (pl. kerékpár vagy metró)

A tömegközlekedési eszközökkel csökkentjük a forgalmi dugókat és a környezetszennyezést.

Segítségükkel kevesebb autóra van szükség. Egy busz vagy villamos több tucat embert képes szállítani. Gondold el, ha a nagyvárosokban az a sok ember mind autóval járna dolgozni vagy az iskolába, akik tömegközlekedési járműveken utaznak! Olyan sok autóra lenne szükség, hogy szinte meg sem tudnának moccanni!
A busz, trolibusz, HÉV, vonat, villamos, metró, földalatti, fogaskerekű csökkenti a városban kialakuló forgalmi dugókat, ezáltal a környezetszennyezést.
Az lenne a legideálisabb, ha mindenki, aki tehetné, autók helyett a tömegközlekedési járműveket használná napi közlekedése során. Így sokkal jobb levegőjű városokban élhetnénk.

A feladatod a következő két hétre:
Készíts társasjátékot, melyben nagy szerepet kapnak a közlekedési eszközök!
Lehet ez udvari játék, vagy papíron játszható, lehet kártyajáték vagy sportos, engedd el a fantáziád! Ha le tudod fényképezni, lehetőleg játék közben, a fotót küldd el nekem, ha nem készül fotó, akkor a leírását, rajzát kérem emailben: busijudithazifeladat@gmail.com
Határidő:  május 31.
Jó munkát, jó szórakozást hozzá!
Busi Judit

Ének 05.20.

Somvirággal, kakukkfűvel
Hallgasd meg ezt a vidám dalt többféleképpen!
1. Gryllus Vilmos előadásában (Esőben is lehet kirándulni)
2.Különböző hangerővel, sebességgel (gyerekkar)
3. Megint Gryllus gyerekekkel
4. Tompeti és barátai bohóckodva :)

 Ha már ennyiszer meghallgattad, biztosan bele is mászott a füledbe.
Énekeld bátran!

A dal szövege ismétlésként: 
Somvirág, somvirág, aranysárga a világ.
Kakukkfű, kakukkszó, kirándulni volna jó!
Fűzfasípot faragni, fűzfalóval lovazni,
Árkon-bokron által, háton hátizsákkal,
menni, mendegélni, este hazatérni.
 Jó éneklést!
Busi Judit

Angol E

Good morning!

Mai feladat:
  • Szótárba más.+T: remember= emlékezik   Is there +Esz?= Van egy...?   Yes, there is.= Igen, van.   No, there isn't.= Nem, nincs. 
  • TK 52 Füz-be: más.
  • TK 53 olv.
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
 Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

 Have a nice weekend.
Tóthné VK

Katolikus hittan

 Az óra anyagát a következő linken találjátok: G:\A királyság születése 1.10.docx