2020. május 12., kedd

Társastánc 33.hét

Sziasztok!

Az e heti feladat a Latin-Amerikai táncok gyakrolása: cha-cha-cha, rumba, jive. Ezekhez küldök zenei linkeket, lépéseket korábban már elküldtem.

Zene cha-cha: https://youtu.be/-ekueGzj5hI
Zene rumba: https://youtu.be/z4qW24dUI5s
Zene jive: https://youtu.be/qUGBG8KuZac

Köszönöm az eddig küldött zenei tippeket, linkeket! Ha valakinek van még ötlete, vasárnapig várom, elküldheti nekem.

Jó munkát,
Jana bácsi

2020.05.12. Környezet

2020.05.12.

Jenei Réka                                Környezet

Sziasztok!

Az előző órai feladatot sok mindenkitől hibásan, pontatlanul kaptam meg, pedig csak annyi lett volna a dolgotok, hogy kikeresitek a füzetből az ehhez kapcsolódó óra vázlatát, ahol RAJZOT is és a MEGNEVEZÉSEKET is megtaláltátok volna!😒

Itt a fotó a helyes rajzról:  EZT MINDENKINEK PONTOSAN KELL TUDNI !!!
                                                   
                                                    A VIRÁGOS NÖVÉNY RÉSZEI:
  

Ellenőrizd le a munkád és javítsd ki a hibádat!

JÖJJÖN A KÖVETKEZŐ FELADATLAP!

VIII. FELADATLAP

1. Sorold fel, mi szükséges a növények fejlődéséhez!                                       5/

   _______________________________________________________________________________________________________________________

2. a., Rajzold le és nevezd meg a VIRÁGOS NÖVÉNY RÉSZEIT!                 5/

    b., Írd a számokat a növény megfelelő részeihez!                                   5/

1.      Rögzíti a növényt a talajhoz. Segítségével veszi fel a növény a talajból a vizet és a tápanyagokat.
2.      A növény ennek segítségével szaporodik. Gyakran színével, illatával és a benne termelődő nektár segítségével vonzza a rovarokat. A nektárt szívogató rovar egyúttal be is porozza. (Van, hogy a beporzást a szél végzi.)
3.      Tartja a növényt, összeköti a gyökeret a növény többi részével. Szállítja a vizet, a tápanyagot.
4.      Védi a magot, és segít a magok terjesztésében.
5.      Táplálékot készít. A növény ezen keresztül lélegzik és párologtat. A táplálék innen szállítódik a többi szervhez.

3. Rajzold meg, és nevezd meg a VIRÁG RÉSZEIT!                             6/

4. Kösd össze a kifejezéseket a rájuk jellemző állításokkal!
                     
                     legtöbbször nehezen törhető
                                                                                                     fás szárú
                     szára általában puha, hajlékony

                     általában könnyen téphető, nedvdús
                                                                                                     lágy szárú
                     a talaj felett kemény, kéreggel borított szára van

5.    Igaz vagy hamis? Írj az állítás után I betűt, ha igaz, és H betűt, ha hamis!                                                           4/


     A lombhullató növények ősszel lehullatják leveleiket.                ____
Az örökzöld növények folyamatosan hullajtják a leveleiket.      ____
Az örökzöld növények sosem hullajtják le leveleiket.                  ____
A lombhullató növényeken télen nincs levél.                                ____

Ez most egy kicsi időigényesebb feladatlap, de majdnem egy hét áll rendelkezésedre, hogy elkészítsd! PONTOSAN dolgozz, mielőtt elküldenéd, NÉZD ÁT! Ellenőrizd le,  hogy mindent elkészítettél -e !!!

Határidő: Május 18. este






2020.05.12. Fejlesztő

2020.05.12.

Jenei Réka                                 Fejlesztő

Sziasztok!

A mai fejlesztő órán a mellékneveket fogjuk gyakorolni.
A FÜZETEDBEN dolgozz!
Íme a feladatok: 


Írjátok le a következő mellékneveket kiegészítve! A szavak végéről magánhangzók hiányoznak.

savany_, keser_, jókedv_, szomor_, lass_, gömböly_, egyszer_, bőkez_, apr_, gyönyör_, szörny_, sűr_, hi_, hossz_, ifj_, als_, küls_, b_, j_, bord_



 Írjátok le az ellentétes jelentésű párját az alábbi mellékneveknek!
 Az általam megadott szót is írd le!

szögletes     ___________________________
kopott         ___________________________
vidám         ___________________________
bátor          ___________________________
ritka           ___________________________
rövid          ___________________________
mély          ___________________________
jó              ___________________________
beteges      ___________________________
kemény     __________________________


Jó munkát!

Határidő: Ma (05.12.) este

2020.05.12. Fogalmazás

2020.05.12.

Jenei Réka                                 Fogalmazás

Sziasztok!

Az előző órán egy beszélő tárgy helyébe kellett képzelnetek magatokat. Most is maradunk a tárgyaknál. Biztosan mindenkinek van valami nagyon kedves tárgya. A mai órán róla kell mesélnetek. Ez megint inkább egy szöveg lesz, tehát tagolni nem muszáj,de címet kell adni az írásnak!
  Néhány segítő kérdést adok nektek, hátha, így könnyebb lesz.
      Mi a tárgy? Milyen? Kitől kaptad? Miért? Mit jelent számodra az a személy akitől kaptad? Mit éreztél amikor kaptad? Megválnál-e tőle? stb.
FIGYELJETEK A HELYESÍRÁSRA!

Jó munkát!

Határidő: Május 13. este

2020.05.12. Matematika

2020.05.12.

Jenei Réka                                                Matematika

Sziasztok!

A mai órán a RÓMAI SZÁMOKKAL fogunk foglalkozni. Már volt szó róla 2. osztályban is, de nézzünk meg ismétlés képpen egy videót !


https://www.youtube.com/watch?v=n7fDoo-5lKI

Ha megnézted a videót, akkor nyisd ki a FÜZETED, és írd fel címnek,hogy római számok, majd másold le a következő képet!
Amikor ezzel elkészültél, vedd elő a Tk.-ed, és olvasd el figyelmesen a 4/a, b feladatot, majd OLDD MEG A FÜZETBE A FELADAT D részét! (139/4d)

Ha ezzel elkészültél küldj egy képet a FÜZETEDRŐL holnap (05.13.) estig!

Jó munkát!


Angol E

Good morning!

Mai feladat:
  • MF 50 
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
 Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Have a nice day.
Tóthné VK

Katolikus hittan

 Az óra anyagát a következő linken találjátok: G:\A királyság születése 1.10.docx